Zondag 24 juli 2016

Kater Doezel likt zijn bek af bij een blog over zooplus

Zooplus
Omdat mijn mopperkater gewoon afschuwelijk verwend is krijgt hij al van de dag dat zijn vorige vrouwtje hem kwam brengen, Royal Canin. Ze gaf me een grote zak van dit voer en omdat Doezel het er zo goed op deed wilde ik hem erop houden. Tot ik de prijzen in de dierenwinkel zag. Meteen wist ik, ik moet met hem in conclaaf. Voorzichtig stelde ik wis.kas of fe.lix voor maar hij was een keiharde onderhandelaar. ‘Je hebt me Prins genoemd bij de reeds bestaande naam Doezel’, zo zei hij, ‘bij een prinselijke jongen als ik horen dito brokken’. Uitgeluld. Royal Canin dus en het klootjesvolk maar werken!
Voor ik hem eigenhandig zijn arrogante nek omdraaide of hem gewoon liet besterven boven zijn minderwaardige supermarktbrokken, vond ik bij toeval Zooplus. Een Duitse online keten die handelt in diervoeder en producten. Alleen op Doezels brokken scheelde het me toen al 15 euro per zak en nog eens 6 op de kattenbakvulling. De verschillen zijn 4 jaar later alleen maar opgelopen zo zag ik laatst toen ik eens een rondje dierenwinkel deed. Goeietyfus wat een prijzen durven ze te rekenen, inmiddels kost een kleine zak ongeveer wat ik betaal voor het grotere formaat.

Voordelen:
Behalve de prijzen zijn er nog meer voordelen aan deze keten. Boven de 30 euro is verzending gratis, bij elke bestelling verdien je gratis punten die je op kan sparen en waarmee je bonusproducten kan krijgen. Ik heb bijvoorbeeld in 4 jaar tijd nog nooit voor kattengras betaald. De punten zijn niet onbeperkt geldig maar ik heb me nog niet druk gemaakt over het verliezen ervan. Betaling kan nog steeds achteraf. De dozen worden geleverd met een groen plastic lint om de doos, zowel de bezorger als ik waarderen dit, de dozen zijn hierdoor herkenbaar en makkelijk te dragen. Ook aan de rest van de verpakking is aandacht besteed. Ik heb al zoveel besteld en nog nooit kwam er ook maar iets kapot aan.

Nadelen:
En om fair te zijn er zijn ook nadelen; Het is me nog niet met voer gebeurt maar wel met een kattenbak; de bak is niet meer op voorraad. Het is wat langer wachten maar ik kreeg een nette email en omdat ik er kattenvoer bij had besteld kwam het voer op tijd en de bak later. Terugsturen is met een formulier, ze sturen dit formulier mee met elk pakket. Het terugsturen is wel op eigen kosten. Zooplus heeft een grote collectie maar niet alles, zo kan het dus zijn dat je alsnog even naar de winkel moet voor de specifieke dingen. Soms is de korting per product pas van toepassing als je er meerdere van neemt. Dit is vooral vaak bij de kleinere en goedkopere dingen zoals tussendoortjes.

Doezel moppert nog een beetje over mijn dagen weg maar is een gelukkige tevreden kater, zeker nu hij na een paar jaar weer een nieuwe kattenbak heeft en zag hoeveel lekkers er in de doos zat. Mochten jullie nieuwsgierig zijn geworden klik hier om naar de website te gaan.

26 thoughts on “Zondag 24 juli 2016”

  1. Mirjam Kakelbont schreef:

    Wij bestellen honden- en konijnenvoer ook online en dat scheelt een berg geld. Het zijn wel meteen zakken van tig kilo, maar dat komt vanzelf op.

    1. VillaSappho schreef:

      Met een hongerige chocohond lukt dat wel ja. Ik koop de 4 kilo zakken voor Doezel.

  2. Trees schreef:

    Ben superblij met je tip van laatst, ik kan nu 2 zakken Royal Canin kopen voor iets meer dan de prijs van één..
    Ik heb trouwens al mijn honden altijd Royal Canin gevoerd. Kleine hondjes eten niet zoveel en dan weet je wel zeker dat het goed voer is. Tenminste dat was mijn idee. Die kat van jou is me er ook een hoor.. Maar ja, dat is zijn baasje ook ??? (grapje)

    1. VillaSappho schreef:

      Hahaha ja apart geval ik weet het;)
      Ben blij dat ik je de tip kon geven. Zo mooi dat je aan het geluk van je hondje denkt niet iedereen is zo.

      1. Trees schreef:

        En ik ben zo superblij met deze oplossing. Veel beter voor hem en veel beter voor mij.
        En die mensen hebben het niet breed. Zij is een tijdje mijn hulp geweest (ook niet voor niks dat ze bij een ander ging schoonmaken, had gewoon geld nodig) tot ik het lastig af kon spreken toen ik eenmaal met Jan samen was. Toen heb ik gezegd, ik doe het weer zelf. Maar het voelt heel goed dat ik toch nog dié zorg heb voor binky. Hij is niet helemaal buiten beeld. Groetjesss

  3. . schreef:

    Je hebt dus een echt verwende kater.

  4. Rob Alberts schreef:

    Jouw tip heb ik direct aan mijn buren gegeven.

    Zonnige groet,

    1. VillaSappho schreef:

      Super! Hoop dat ze er ook iets aan hebben.

  5. Minoesjka schreef:

    Toen ik nog katten had bestelde ik altijd bij een plaatselijke online winkel, die man bezorgde het zo ie zo altijd gratis. Daarbij was de Royal bij hem toen de goedkoopste (5 jaar terug alweer) een ook hier aten ze op advies van de dierenarts koninklijk.

    1. VillaSappho schreef:

      Ah kijk dat kan ook. Ik zou ook liever de dierenwinkel sponsoren maar het verschil is te groot.

  6. FotoAnna schreef:

    Hoi Liesbeth, ik koop er al jaren en het bevalt mij ook zeer goed!
    Het scheelt zoveel in prijs en zeker als je die dubbele grootverpakking neemt en altijd net bezorgd… fijne zaak hoor.
    Je foto van Doezel (wat een leuke naam) is een genot om te bekijken!
    Lieve groetjes Anna :-))

    1. VillaSappho schreef:

      Ha Anna, heb zelf altijd de 4 kilo zak meer ruimte heb ik niet. Ik heb Doezel zijn naam niet gegeven, zo heette hij had toen ik hem kreeg. Ik heb er wel ‘Prins’ voorgeplakt.

  7. Smaakt dat spul een beetje, want ik wordt de spinazie een beetje zat.

    1. VillaSappho schreef:

      Hahahaha heerlijk Hulkie:D

  8. tagrijn schreef:

    Kan hier niks zinnigs over zeggen, want ik heb geen katten. Alleen maar mijn jaarlijkse ongewenste infiltranten: honderden kevers die je lieveheersbeestjes moet noemen. Ammehoela. Krengen zijn het.Vorig jaar deed mijn printer het niet meer. Opengemaakt. Een rare zwarte klont. Bleken duizenden van die beesten te zijn. Printer stuk natuurlijk. Nee, huisdieren is niet alles.

    1. VillaSappho schreef:

      Ik weet wel dat ze overwinteren, maar in een printer? Bizar.

  9. Rietepietz schreef:

    Online kopen komt voor mij gewoon niet in aanmerking. Ik doe niet aan internetbankieren en aut. incasso’s dus dan val je al snel buiten de oot bij internet bedrijven, een acceptgiro gebruiken ze daar nooit, Beau heeft dus mazzel, krijgt gewoon “de dure Roayl Canin want ook Beau kwam binnen met deze dure hap.

    1. VillaSappho schreef:

      Ik snap je op Rietepietz, niet aan beginnen ook;)

  10. fialas schreef:

    Ten ik het bij Robbie ter sprake bracht gaf hij geen antwoord, maar keek dromerig de tuin in waar een jonge zanglijster bezig was zijn kostje bijeen te scharrelen.
    De grote merken die de supermarkt verkoopt worden door Zooplus ook aangeboden, maar met flinke reductie. Zal eens proberen met kleinst mogelijke hoeveelheid. het is link om zomaar op een andere soort over te stappen, katten zijn wispelturig in hun voorkeuren.

    1. VillaSappho schreef:

      Ja klopt, daarom stapte ik niet over. Hij lust het graag.

  11. Edward McDunn schreef:

    Een mooie foto van Doezel, die zo te zien heeft gesmuld van de brokjes.

  12. @matroosbeek schreef:

    Prachtige foto van jouw Doezel. Herkenbaar. Mijn Storm wil ook enkel de koninklijke brokjes die de fokker mij aanraadde. Aan mij hebben ze ook een goede klant bij Zooplus…

    1. VillaSappho schreef:

      Wat een leuke naam!

  13. karel schreef:

    mogge Liesbeth
    ja dat scheelt zeker de bekende slok op een borrel , maar die moet je Doezel maar niet geven :)
    je schrikt je rot als je de prijzen ziet en erna de verschillen bij wat er tegenwoordig allemaal via de pc binnen te halen zijn
    dus hij moppert nog wel soms , omdat hij niet mee mag , nu wie weet mag dat ook nog eens

    1. VillaSappho schreef:

      Nee Doezel is een thuisblijfkater.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *